4 tips voor een hoger tarief als freelance redacteur
Redacteuren die freelance werken voor uitgevers: 4 acties die je kunt ondernemen om een betere prijs voor je werk te krijgen.
Hoe kom je als journalist binnen bij een populair blad?
Gastblogger Fréderike Geerdink weet als journalist elk verhaal dat ze bedenkt aan een blad te verkopen. Ze deelt haar tips met jou.
Facturen: hoe krijg je ze net iets sneller betaald?
Bij grote organisaties kan je factuur nog wel eens gaan zwerven. Met als gevolg dat het weken of maanden kan duren voor je betaald krijgt. Een aantal tips om dit zo veel mogelijk te voorkomen.
Een nieuwsbrief beginnen na het spamverbod
Je haalt meer klanten binnen met je nieuwsbrief, als je hun toestemming hebt om hen te mailen.
En verder tips, zoals deze: een weggever bij je nieuwsbrief werkt meestal niet meer.
Hoe zet je een teleseminar of webinar in als marketinginstrument?
Geef je workshop of lezing online of via de telefoon. Makkelijk: niemand hoeft de deur uit om 'm bij te wonen. Scheelt files, spitstreinen, oppas regelen en vaak scheelt het ook geld.
23 marketingacties om in te zetten
23 acties: Je ziet meteen wat allemaal onder de noemer ‘marketing’ valt.
Kies een paar acties uit die bij je passen, en hou ze consistent vol.
Moet je altijd beschikbaar zijn?
Nee. Je favoriete klanten zijn er ook na je vakantie nog. Zeker als je het zó aanpakt.
Als je opdrachtgever met een tariefverlaging aankomt
Komt je opdrachtgever aan met een tariefsverlaging? Nooit zonder slag of stoot accepteren. Dit is wat je kunt proberen.
E-mailhandtekening: eenvoudige vorm van acquisitie
Acquisitie eng?
Dit is een actie die je meteen aandurft: maak een e-mailhandtekening aan.
En maak ‘m sterk met de tips uit dit blog.
Waarom leuke dingen ook wat mogen opleveren
Gastblog van wetenschapsjournalist Govert Schilling over de rare gedachtenkronkel dat van freelancers vaak verwacht wordt dat ze leuke klussen wel voor een bodemtarief of zelfs gratis willen doen.
Journalist: waarom je markt groter is dan je denkt
Journalisten schrijven graag voor kranten en publieksbladen. Maar er zijn nog zoveel meer klanten en opdrachtgevers waarvoor je kunt schrijven.
Hoe je mond-tot-mondreclame kunt stimuleren
Wat kun je doen om mensen ervan bewust te maken, dat je het leuk vindt als zij jouw naam doorgeven?
Netwerken via sociale media als LinkedIn
Waarom je met deze ene actie meer hebt aan LinkedIn als netwerksite. Je kunt een hoop mensen in je balboekje verzamelen, maar als je met niemand gaat dansen heeft dat geen enkele zin.
Eenvoudig acquireren: de vakantiemail
Nieuwe klus binnenhalen? Lees waarom dat gebeurt als jij je klanten een vakantiemail stuurt.
13 manieren om als zzp'er meer aandacht te trekken
Hoe val je als zelfstandig ondernemer op tussen alle andere schrijvers, ontwerpers, fotografen, coaches, docenten en biologisch verantwoord kokende foodies? 13 tips om klanten te krijgen.
Hoe Marillion aan crowdfunding deed toen het nog niet eens hip was
Crowdfunding bestaat al veel langer dan het word hip is. Hier een oud voorbeeld van hoe een muziekband aan geld voor hun projecten en ideeën kwam via crowdfunding.
Werken onder je eigen naam of een bedrijfsnaam
2 redenen om een bedrijfsnaam te kiezen en 2 om juist onder je eigen naam te werken.
Plus: waar je kunt checken of jouw bedachte naam al bestaat of niet.
Als je tijdelijk teruggaat in loondienst
Soms dwingen omstandigheden je naast het ondernemerschap weer te kiezen voor een baan in loondienst. Niet erg. Je kunt altijd weer een andere keus maken.
Hoe kom je aan klanten?
Waarom keuzes maken je juist meer klanten oplevert in plaats van minder. Een blogartikel voor starters.
Domme zzp'ers
Of je klant nu je goedkoopste dienst of product bestelt, of je meest luxueuze pakket: iedere klant wil serieus behandeld worden.
👉 Ontvang ook de eye-openers die niet op mijn site staan
Ik heb nog veel méér ZinVols met je te delen. Elke week in mijn MotivatieMails.