Bijna alles klopt aan je onderneming. Op één ding na. Je bent ermee bezig, maar voor je gevoel rijd je rondes op een rotonde. Je durft geen afslag te nemen.

Dat éne ding kan van alles zijn:

  • Voor oefentherapeut Debby is het een samenwerking waarvan ze niet weet hoe ze ermee verder moet

  • Digitaal strateeg Edwin kan zoveel en vindt zoveel leuk, dat niemand snapt wat hij doet

  • Executive coach Anneke heeft een nieuwe doelgroep gekozen, maar haar oude blijft aan haar trekken

Ik onderzoek samen met jou waar de crux zit. Zodat je die rotonde af kunt. Dat doe ik op nuchtere wijze. Bij mij geen goeroegedoe.

Miranda Apeldoorn (uit Deventer)

Dit ben ik.


Ik ben Miranda Apeldoorn – uit Deventer

Ik onderneem sinds 2000.

De eerste jaren als journalist.
Maar daarbij bleef contact met mijn klanten en lezers oppervlakkig. Ik wilde die relatie verdiepen en heb mij omgeschoold als ondernemerscoach.

De rode draad in beide vakken: kijken hoe ik je verhaal helder krijg. Je kunt nog zoveel doen aan marketing en acquisitie, maar als je klant niet snapt wat je biedt, koopt hij niks.

Soms heb je een beetje hulp nodig

Soms heb je een beetje hulp nodig

 

De ene coach is de andere niet

En verwachtingsmanagement is belangrijk.
Dus ik vertel je hieronder wat over mijzelf. Als je na het lezen denkt ‘klinkt goed’, dan ga ik graag samen met je aan de slag.

Ik geloof niet in een 6-stappenplan dat voor iedereen werkt

Simpelweg omdat niet iedereen dezelfde behoefte heeft. Bijvoorbeeld: je kunt als journalist best een ton verdienen. Maar dan moet je wél je vak in de steek laten. Stoppen met zelf schrijven, starten met online programma’s. En wat nou als je dat niet wil?
Dus mijn uitgangspunt: wat past bij jou?

Zonder actie is elke gedachte briljant

Mijn houding: ondernemen is onderzoeken.

Tijdens de coaching zoeken we niet naar hét masterplan maar naar de stap die je weer in beweging krijgt.

Kopieën zijn er al genoeg

Dus verwacht geen invuloefening. Ik geef suggesties voor je onderneming, en daaraan geef jij je eigen draai. Zo past jouw aanpak bij jou.

Informeren, niet manipuleren

Je kunt je klant verleiden tot koop, door heel hard op ‘de pijn’ te drukken en ‘nu of nooit!’ in zijn oor te gillen.
Of je kunt je klant in zijn waarde laten en hem tonen hoe je dienst of product een oplossing voor hem kan zijn. Ik geef de voorkeur aan dat laatste.

Poes Tokio coacht vaak mee

Poes Tokio coacht vaak mee

 

Persoonlijk

Agnost

Voor een introvert nog best extravert

Vindt van elk model en elk systeem: goed te gebruiken als gespreksstarter, niet als eindconclusie

Zou graag altijd het juiste zeggen op het juiste moment, met de juiste houding, tegen de juiste persoon

Heeft haar kat Tokio genoemd, om Japan dichterbij te halen: ze kan er nu altijd naartoe fietsen

‘Pie chart’

 

Wat ik tot nu toe gedaan heb

Mijn c.v. met van alles

Mijn c.v. met van alles

 

 Meer lezen over hoe ik het ondernemerschap zie?

  • Je eerste focus is waarschijnlijk niet je echte – Superslim van je om een niche te kiezen, maar doe dat niet te snel, ook al roept de rest van de wereld huphup

  • Welke marketing werkt voor jouLet’s be real. Wat moet je nu écht aan marketing doen?

  • Domme zzp’ers – De regering, verzekeraars, vakbonden, je oom die toevallig een column heeft gelezen: je wordt als zelfstandig ondernemer nogal eens weggezet als onnadenkende, ongeïnformeerde, onwillige uitzuiger die in 7 sloten tegelijk loopt, en die je met regels tegen zichzelf moet beschermen. Tss. Een ander perspectief.

Even zoeken, waar heb ik dat blog gelaten?

Even zoeken, waar heb ik dat blog gelaten?

Ik denk ook dat we elkaar als ondernemers kunnen steunen en helpen groeien. Speciaal daarom schreef ik mijn MotivatieMails. Je kunt je er gratis op abonneren.

En? Wat denk je ervan?