
Check je LinkedIn-profiel op deze 5 punten
5 punten die verrassend vaak ontbreken op LinkedIn-profielen, en hoe je ze supersimpel kunt fiksen.
Zo word je profiel uitnodigend als een warme, Franse bakkerij. C’est incroyable!

Substack: wéér een populair platform. Moet je erop?
Substack is zo gewild als tickets voor Billie Eilish. Je collega’s stappen één voor één over naar dit platform. Voor hun nieuwsbrief, essay, podcast of video’s. Moet jij nu ook?

Van pandemie tot AI: Hoe overleef je een crisis?
Af en toe gooit de wereld een crisis op het dak van tekstschrijver Karina Meerman. En dan móet ze daar opeens wat mee. Denk aan corona. Denk aan Artificial Intelligence.
Lees hoe Karina als zelfstandig ondernemer de moed erin houdt.

Poets je focus op - and be all you can Bea
Je kern, je wezen, verpietert, als je alleen maar doet wat andere mensen van je willen. Of verwachten.
En zeg nou zelf. Wie is daar ondernemer voor geworden?
Daarom vind ik het verhaal van Bea Elton zo mooi. Die heeft haar kern duidelijk gevonden.

Voor al mijn ondernemers 💙
Lieve ondernemer,
Ik ging naar Parijs en schreef er dit gedicht voor jou.
PS. Dat kan dus gewoon: een gedicht als blog of post op sociale media. Je mag elke vorm kiezen, die past bij jou. Dus loop je vast in wat je anderen ziet doen? Laat dat lekker los. Toon ons je eigen ding. 😊

Hoe kun je zichtbaar zijn op LinkedIn - zonder borstklopperij?
Je hebt een profiel op LinkedIn. En daarmee is alles wel gezegd. Want je post bijna niks.
Je probéért het af en toe wel. Maar eerlijk? Het staat je enorm tegen. Je gaat toch niet opscheppen over hoe goed je bent?

Waarom het oké is als je als ondernemer níet meedoet
Wat als elke ondernemer die je kent het prima vindt om rechtsaf te slaan - en jij als enige graag linksaf wilt?
Waarom nee zeggen, je kernwaarden en je energieniveau belangrijke richtingaanwijzers voor je bedrijf zijn.

Wil je meer content of wil je meer klanten?
Blogs, nieuwsbrieven, posts op sociale media.
Het kan je creatief uitputten om steeds met iets nieuws te komen.
Dus wat doe je als het maken ervan een kwelling op bestelling wordt?

Wat te doen als er geen licht brandt aan het eind van je funnel?
Je hebt een funnel, maar het levert je geen klanten op.
Dat komt voor, als je je op dit type klant richt.

Als je bang bent om door de mand te vallen
Heb je last van imposter syndrome?
Ervan af komen, is een heel proces. Ik heb alvast 1 praktische tip.

Waarom je klant je offerte negeert
Je hebt een fijn gesprek met een mogelijke nieuwe klant. Hij sluit af met: ‘Ik kijk uit naar je offerte.’
Maar hoelang je ook met je oor op de telefoon ligt: een reactie blijft uit.
Hoe kan dat nou? En wat kun je eraan doen?

Waarom korting geven leidt tot een avocadohand – en hoe je dat voorkomt
Je hebt dringend klanten nodig.
Je denkt: weet je wat? Ik maak een lekker vette aanbieding van mijn dienst.
Vóór je dat doet: lees dit blog.

Mijn klant begrijpt me niet - en andere relatieproblemen
3 redenen waarom je klant je niet inhuurt - maar haar vraag zelf aanpakt.
En uitleg wat Bert en Ernie in dit blog doen.

Waarom je zelf aanwezig moet zijn in je afwezigheidsbericht
In elk volgepakt beroep is er plek voor je. Mits je opvalt tussen je collega’s.
Een manier om dat te doen? Je automatische afwezigheidsbericht.

Vind je koude acquisitie eng? Met deze actie durf je wel op je doelgroep af te stappen
Wat moet, dat moet. Dus als je klanten wil, dan zit er niks anders op. Dan ga je met je dienst leuren bij nietsvermoedende onbekenden. Niet leuk, maar hé, gewoon even doorbijten. Toch?
Nou. Het kan ook anders. Leuker, vooral. En het levert je uiteindelijk nog meer op ook.

Hoe breng je focus in je aanbod?
In theorie snap je waar het goed voor is: een focus. Of specialisatie, niche, rode draad. Hoe je het noemen wil.
In de praktijk vind je kiezen moeilijk. Hoe dóe je dat dan? En loop je dan geen klanten mis?

Hoe je websitemenu je aan klanten kan helpen
Jaag geen klanten weg met je menubalk. Gebruik knoppen die glashelder zijn. Niet alleen voor jou, maar óók voor je bezoeker.
Check met de voorbeelden in dit blog, of je een duidelijk webmenu hebt.

Zo hoef je je geen nepperd te voelen
Als jouw wereldbeeld en dat van je klant niet op elkaar aansluiten, wordt het niks.
Zo denken veel mensen dat er maar één juiste manier is om je wc-rol op te hangen.
Dat voorbeeld is voor de grap. Gaat het om serieuze onderwerpen? Uiteenlopende wereldbeelden zorgen geheid voor misverstanden en problemen. Ik leg uit wat je eraan kunt doen.

Cijfers en data pffff. Even ventileren
Cijfers verschaffen je inzicht in hoe goed je het doet als zelfstandig ondernemer. Maar ze verzamelen is een hoop werk.
Kan ik ook in actie komen zonder al mijn data in spreadsheets?
Ja. Ik kan werken aan het voortbestaan van mijn bedrijf, als ik iedere dag deze ene simpele actie oppak.

Hoe frustraties je ondernemerschap vooruit helpen
Heb jij je als klant wel eens niet gezien of gehoord gevoeld?
Prachtig! Gebruik dit. Hoe zou jij hebben gewild dat je was behandeld? Dat is wat jij voor jouw eigen klanten kunt doen.
3 concrete voorbeelden van waar je aan kunt denken.
👉 Ontvang ook de eye-openers die niet op mijn site staan
Ik heb nog veel méér ZinVols met je te delen. Elke week in mijn MotivatieMails.