Coachingstraject Ondernemer met Ambitie
met een voucher van de Startversneller
Ga je het redden, nu je eigen baas bent?
Je hebt al veel gedaan sinds je start. Je hebt een handvol klanten, maar nog niet genoeg. Je bouwt aan je zichtbaarheid. Maar soms lig je ‘s nachts wakker en denkt:
Hoe zorg ik dat klanten blijven komen?
Zit ik goed met mijn prijzen?
Hoe krijg ik meer mensen naar mijn website?
Je wilt graag zeker weten dat je goed bezig bent. Dat je werkt aan acties, die je echt verder gaan helpen. Maar het internet staat vol tegenstrijdige adviezen over ondernemen. Dus je hebt goede raad nodig.
Raad #1: je moet opvallen tussen je collega’s
Dat is eigenlijk de crux. Het maakt niet uit tussen hoeveel andere webdesigners je zit, als je maar opvalt tussen de rest, door je stijl, je aanbod, je benadering.
En dat moet je wel bekend maken. Als niemand weet dat je bestaat, verkoop je niks.
Maar hoe doe je dat, zonder jezelf geweld aan te doen? Je wilt jezelf niet overschreeuwen.
In het traject ‘Ondernemer met Ambitie’ kijken we welke acties passen bij jou
Bij je persoonlijkheid, je bedrijfsplannen en de klanten die je hoopt binnen te halen.
Het doet er namelijk niet toe wat gewerkt heeft voor duizenden anderen. Wat ertoe doet, is wat werkt voor jóu.
Binnen 3 maanden nemen we
alle thema’s door die je nodig hebt
Samen onderzoeken we
je focus: wat bied je voor wie?
je klant: wat moet hij weten?
je aanbod: is dat concreet genoeg?
je prijzen: hoe bepaal je die? Hoe maak je je offertes aantrekkelijk?
je website: wat zet je erop, zodat bezoekers blijven hangen?
je marketing en acquisitie: wat geeft in jouw geval de hoogste opbrengst met de minste inspanning?
je jaarplanning: hoe gaat jou die hoofdpijn en werk besparen?
Je focus: wat bied jij voor wie?
Een goeie focus brengt alles uit je ondernemerschap bij elkaar: je interesses, je vaardigheden, de klanten die bij je passen en hoe je wil werken.
Je klant: wat wil hij weten?
Je klant heeft behoefte aan je dienst. Maar jij moet het direct goed uitleggen wat hij aan je heeft. Hij wacht niet tot je het hem uitlegt op pagina 18 van je website. Dan zit hij al op de website van je collega.
Vind je dat moeilijk, omdat je nog geen doelgroep hebt? Dan pakken we dat eerst aan.
Maar ik zal je vast een geheim verklappen: niet iedere ondernemer heeft een doelgroep nodig. En ook dán kun je laten zien wat je aanbod interessant maakt. Mini-wave!
Je aanbod: is dat concreet genoeg?
Waar liggen je grenzen? Wanneer is je werk af? Waar mag je werk voor gebruikt worden? Wat valt nog onder je service en wanneer gaat de meter weer lopen?
Als je daar vooraf niet helder over bent, blijft je klant een beroep op je doen.
Je prijzen: hoe bepaal je die? En hoe maak je je offertes aantrekkelijk?
Alvast een hart onder de riem: als je nooit, in heel je ondernemersbestaan, te horen krijgt dat je te duur bent, weet je zeker dat je te goedkoop bent. Dus heeft iemand dit al eens tegen je gezegd? Hoera!
Je website: wat zet je erop, zodat bezoekers blijven hangen?
Voor de belangrijkste webpagina’s krijg je een handige PDF met uitleg van wat je klanten op die pagina’s hopen te vinden. Zodat jij je eigen pagina’s snel kunt aanpassen.
Je marketing en acquisitie: wat geeft in jouw geval de hoogste opbrengst met de minste inspanning?
Want het moet wel leuk blijven. Van live netwerken tot linkedinnen, van bloggen tot presenteren, van nieuwsbrieven tot video’s, we kijken wat past bij jou.
Je jaarplanning: hoe gaat jou dat hoofdpijn en werk besparen?
Pas als je prioriteiten stelt, kun je groeien. Het gaat niet om hard werken, het gaat om slim werken.
Aan het eind van het traject heb je inzichten opgedaan en concrete acties uitgevoerd. Je hebt je bedrijf neergezet en je weet hoe je verder kunt.
PS. Ben je een duizendpoot? Dat kun je gewoon blijven. Wat je gaat doen, is de rode draad zoeken die de verbindende factor van al je werkzaamheden vormt. Zodat je klant beter snapt wat voor sóórt duizendpoot je bent en daardoor bij je aanklopt.
Ik ben Miranda Apeldoorn (uit Deventer)
En ik besloot 2 jaar na mijn studie al dat ik liever ondernemer wilde zijn. Want ik werkte bij een bedrijf met een prikklok. En bij elke prik, scheurde een reepje levenslust van me af. Dat was in 2000. Ik nam ontslag, kocht van mijn laatste spaargeld een computer en heb niet meer achterom gekeken.
Ik ben er voor jou
als je zoekt naar wat werkt voor jou en niet naar een one size fits all
als je aan marketing wilt doen op een manier die je klant in zijn waarde laat
als je graag een eigen draai geeft aan je bedrijf, want kopieën zijn er al genoeg
Investering
Ondernemer met Ambitie is een traject voor startende ondernemers uit Gelderland en Overijssel die komen via de Startversneller. In samenwerking met hen kan ik je het traject aanbieden voor 1250 euro exclusief 21% btw. Daarmee betaal je 60% minder dan mijn reguliere klanten.
Ik doe dat voor 6 mensen per jaar, in het kader van MVO. Ik investeer dus ook in jou.
Of het de moeite waard is dit bedrag te investeren in je bedrijf hangt af van wat je met Ondernemer met Ambitie hoopt te bereiken. In de aanbevelingen op deze pagina kun je lezen wat het andere ondernemers heeft opgeleverd.
Meld je aan bij de Startversneller om te ontdekken of je in aanmerking komt voor hun voucher.
Lijkt het je wat?
Olé! Laten we telefonisch kennismaken, om uit te vinden of we een match zijn. Dat verplicht je nog tot niks.
Ons kennismakingsgesprek duurt maximaal een half uur.
Dit krijg je in het traject
Ondernemer met Ambitie
7 x 1,5 uur coaching
4x live bij mij in Deventer en 3x online. Uitgaand van jouw startpunt, jouw situatie, jouw persoonlijkheid. Tussen ieder gesprek zit 2 weken tijd waarin je acties uitvoert.
Een intake bestaande uit een uitgebreide vragenlijst
Die geeft een goed beeld van je huidige stadium. Veel ondernemers merken bij het invullen dat er al beweging in hun vraag komt.
Een voorbereidend online onderzoek
Ik analyseer wat er online over je te vinden valt. Welk beeld schetst dat over jou en je bedrijf? (Dat kost me een uur of 2.)
Opdrachten en studiemateriaal
Je krijgt studiemateriaal bij alle thema’s uit onze gesprekken. Je leest het ter voorbereiding van onze gesprekken, en je krijgt nieuw materiaal achteraf. Het studiemateriaal is zo opgebouwd dat je er nog maanden ná ons traject zelfstandig mee verder kunt. Met reflectieverslagen hou je je eigen groei bij.
Een speciaal door mij ontwikkelde jaarplanning
geeft je meer zicht op de lange termijn. Het is een lege jaarplanning, die je aan je eigen wensen kunt aanpassen. Je kunt deze ieder jaar opnieuw gebruiken. Je krijgt er een handleiding bij.
MotivatieMails
Iedere maandagochtend ontvang je een nuchtere eyeopener.
Geen goeroegedoe
Wel een kerstkaart. Dat dan weer wel. En met de hand geschreven ook.