Wat te doen als er geen licht brandt aan het eind van je funnel?
/Je hebt een funnel, maar het levert je geen klanten op.
Dat komt voor, als je je op dit type klant richt.
Je hebt een funnel, maar het levert je geen klanten op.
Dat komt voor, als je je op dit type klant richt.
Je hebt een fijn gesprek met een mogelijke nieuwe klant. Hij sluit af met: ‘Ik kijk uit naar je offerte.’
Maar hoelang je ook met je oor op de telefoon ligt: een reactie blijft uit.
Hoe kan dat nou? En wat kun je eraan doen?
Lees verderJe hebt dringend klanten nodig.
Je denkt: weet je wat? Ik maak een lekker vette aanbieding van mijn dienst.
Vóór je dat doet: lees dit blog.
Lees verder3 redenen waarom je klant je niet inhuurt - maar haar vraag zelf aanpakt.
En uitleg wat Bert en Ernie in dit blog doen.
Lees verderEen Facebook-groep. Hoe zorg je ervoor dat je community niet net als je sanseveria na 2 maanden dood is?
Sterker nog, hoe zorg je dat je er uiteindelijk klanten aan overhoudt? Illustrator Lianne Harkink vertelt hoe zij dat doet.
Lees verderIn theorie snap je waar focus goed voor is.
In de praktijk vind je kiezen moeilijk. Hoe dóe je dat dan?
Lees verder‘Wat wil je drinken?’
‘Water’, zeg ik.
Ik krijg een glas aangereikt, neem een slok en trek een gezicht. ‘Dit is Spa rood.’
Je hoopt op het één, maar krijgt het ander. Op websites heb je dat ook.
Lees verderAls jouw wereldbeeld en dat van je klant niet op elkaar aansluiten, wordt het niks. Het zorgt geheid voor misverstanden en problemen. Ik leg uit wat je eraan kunt doen.
Lees verderHeb jij je als klant wel eens niet gezien of gehoord gevoeld?
Prachtig! Gebruik dit! Hoe zou jij hebben gewild dat je was behandeld? Dat is wat jij voor jouw eigen klanten kunt doen.
Lees verderFilms en tv-series waarbij kleine ondernemers en hun missie en vooruitgang centraal staan.
Om het consumeren van je serieuze boeken, podcasts, documentaries, blogs, instastories en twitterdraadjes over ondernemerslessen mee af te wisselen.
Lees verderWist je dat je op LinkedIn onder je bedrijfsnaam verschillende van je diensten of producten op een fantastisch mooie manier kunt uitlichten? Volg dit ontzettend makkelijke stappenplan en maak binnen 10 minuten de blits met je LinkedIn-profiel.
Lees verderJe klant stelt een vraag. Het antwoord staat onder meer op je website. Maar als je daar meteen naar verwijst, ben je waarschijnlijk je klant kwijt. Waarom, lees je in het blog.
Lees verderTips voor ondernemers die workshops geven met open inschrijving.
Esther van Berk (De Visiegraaf) legt uit hoe je aan deelnemers komt - ook als je nog geen rockster-ondernemer bent en het zonder enorme aantallen volgers moet doen.
Lees verderOnline ondernemen is hip. Moet dat? Of kun je ook nog winst maken met aanbod waarbij je live je klanten ontmoet?
Lees verderAls zelfstandig ondernemer krijg je te horen: kies een focus (ook wel: niche of specialisatie).
Maar wat, als je niet in één hokje past? Wat doe je als duizendpoot of multipotentialite?
Lees verderHoeveel geld vind je dat je mag verdienen als zzp’er? En hoeveel mag een ander verdienen? Gedachten over geld en succes kunnen je ondernemerschap in de weg zitten. Opruimen? Doe de proef!
Lees verderOnderhandelen over de waarde van je werk zou heel gewoon moeten zijn. 5 tips voor wie onderhandelen eng vindt of denkt dat lage prijzen er nu eenmaal bij horen.
Lees verderStarten als ondernemer: Hoe begin je zonder ervaring aan een idee voor een nieuw bedrijf? Als je nog geen doelgroep, focus of netwerk hebt in die richting of branche?
Lees wat reis- en scriptiebegeleider Andrina Sol deed en hoe zij haar eerste grote klant binnenhaalde.
Lees verderJe kunt per keer en per klant een offerte op maat maken. Maar dat kost veel werk. Het kan ook makkelijk en efficiënt. En ja, je kunt dan nog steeds maatwerk leveren.
Lees verder10 ingrediënten waarmee je een steengoede homepage schrijft voor je website.
Belangrijke bonustip: REGEL HTTPS!
Meer daarover in dit artikel.