Blog
Je kunt de nieuwste ook steeds per mail ontvangen. Hoppa. Mini-wave.
đ Zoeken binnen de blogs

Koffiedrinken 'om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen'
In de loop der jaren ben ik vier betekenissen tegengekomen van wat onbekenden bedoelen, die out of the blue willen âkoffiedrinken om te zien wat we voor elkaar kunnen betekenenâ

Heel Holland blogt
Bloggen. Maar waarover? En wie gaat dat lezen, want er wordt al zÃŗveel geschreven. En last but not least: hoe houd je het vol?

Hè nee niet nog een nieuwsbrief
Nieuwsbrieven zijn net fruitvliegjes: vaak heb je er niet om gevraagd, maar je krijgt ze toch. Daarom ben je zelf ook huiverig er ÊÊn te beginnen. Wie zit erop te wachten?
Turns out: lezers genoeg die je nieuwsbrief willen hebben. Als ie maar past bij jou en je werk.

Echte ondernemers herken je meteen
Ondernemer zijn. Daar doen vele overtuigingen de ronde over. Hoe je dan moet zijn. Welk gedrag je moet vertonen. Welke kleding je moet dragen. Pfff ...
Met de korte checklist uit dit blog weet je of je een echte ondernemer bent of niet.

9 ondernemersdingen die je graag eerder had geweten
Negen marketingtips en prikkelende gedachtes over het ondernemerschap. Van decision fatigue tot algoritmes, maar ook waarom je 'gratis' niet zomaar hoeft te pikken.

Laat niet je potentiÃĢle klant het werk doen
Vanaf nu meer klanten trekken, kan op een ontstellend eenvoudige manier.
In dit blog 4 tips om drempels tussen jou en je klant te verwijderen. Bad versus good UX.

Hoe gebruik je een call to action?
Met een call to action (oproep tot actie) kom je als zelfstandig ondernemer sneller aan klanten. Wat dit is en hoe dit werkt, staat in dit blog.

Verkopen, hoe doe je dat?
Hoe je in vier stappen als zelfstandig ondernemer (zzp'er) een klant binnenhaalt.
ZÃŗnder agressieve verkooptechnieken.

Veel van marketing weten en toch te weinig klanten
5 mogelijke redenen waarom je weinig tot geen klanten trekt. Gastblog van ondernemerscoach C.J. Hayden, bekend van Get Clients Now.

Richt je niet op naamsbekendheid
Hoe belangrijk is dat, naamsbekendheid? Is dat iets waar je als ondernemer naar zou moeten streven? Is het een goede reden om een gratis klus TOCH aan te nemen?

Wanneer leent een klant je zijn oor?
Je klanten kennen overwegend 4 zogenoemde koopmotieven: vier belangrijke redenen om van jou te kopen (volgens psychiater Carl Jung).
Ook in dit blog: waarom je prijs gÊÊn koopmotief is voor je klant.

Beseft jouw klant dat je nog meer te doen hebt?
Heb je voor een klant tijd vrij gehouden in je agenda, maar laat de klant niks of pas veel later van zich horen?
Een tip hoe je de klant aan de planning kan herinneren, en toch jullie relatie goed kan houden..

Klanten en opdrachten: is het een droge zomer voor je?
5 tips voor doorlopend meer werk en omzet als zzp'er.
Zodat je in de zomer niet verschrikt om je heen kijkt en denkt: âwaar zijn alle opdrachten gebleven?â
Jezelf promoten zonder je ziel te verkopen
4 tips om aan marketing te doen zonder je een tweedehands autoverkoper te voelen.

Waarom een accountant ZinVol is
Als ondernemer doe je belastingaangifte en moet je in sommige gevallen een jaarrekening op laten stellen. Een van de vragen die zelfstandigen en freelancers me het meest stellen is: ken je een goede boekhouder?
4 tips voor een hoger tarief als freelance redacteur
Redacteuren die freelance werken voor uitgevers: 4 acties die je kunt ondernemen om een betere prijs voor je werk te krijgen.

Facturen: hoe krijg je ze net iets sneller betaald?
Bij grote organisaties kan je factuur nog wel eens gaan zwerven. Met als gevolg dat het weken of maanden kan duren voor je betaald krijgt. Een aantal tips om dit zo veel mogelijk te voorkomen.

Een nieuwsbrief beginnen na het spamverbod
Je haalt meer klanten binnen met je nieuwsbrief, als je hun toestemming hebt om hen te mailen.
En verder tips, zoals deze: een weggever bij je nieuwsbrief werkt meestal niet meer.

E-mailhandtekening: eenvoudige vorm van acquisitie
Acquisitie eng?
Dit is een actie die je meteen aandurft: maak een e-mailhandtekening aan.
En maak âm sterk met de tips uit dit blog.

Journalist: waarom je markt groter is dan je denkt
Journalisten schrijven graag voor kranten en publieksbladen. Maar er zijn nog zoveel meer klanten en opdrachtgevers waarvoor je kunt schrijven.
đ Ontvang ook de eye-openers die niet op mijn site staan
Ik heb nog veel mÊÊr ZinVols met je te delen. Elke week in mijn MotivatieMails.