Hoe leg je contact met klanten die graag betalen?
Acquisitie is voor veel ondernemers en zzp’ers een lastig onderwerp.
Gastblogger en copywriter Erik de Vries legt uit hoe je het werven van klanten leuk kunt maken. Hij ruimt daarbij eerst even een paar misverstanden uit de weg.
De kortste route naar het hart van je klant
In dit blog uitleg over cross-selling, upselling, een vervolgaanbod.
Eenvoudige verkooptips voor zelfstandigen die zowel jou zelf als je klant blijer maken.
Wanneer is je aanbod concreet genoeg?
7 tips om je aanbod concreter - en daarmee aantrekkelijker - te maken.
Of je nu een schrijver, fotograaf, ontwerper, muzikant, coach of ander type zelfstandig ondernemer bent.
Hoe zorg je dat oud-klanten bij je terugkomen?
Nieuwe klanten werven kost meer tijd en energie dan zorgen dat klanten je opnieuw inhuren. Hoe zorg je dat een klant je inhuurt voor een tweede of derde keer?
Enkele tips en voorbeelden van een vervolg-aanbod, voor mensen werkzaam in de creatieve sector.
Hoe blijf je als ontwerper aan het werk in deze tumultueuze tijd?
Gastblogger Henk-Jan Panneman is grafisch ontwerper.
Er verandert veel in deze branche, net als in die van journalisten en fotografen. Hoe blijft Henk-Jan aan het werk als er minder vraag naar lijkt te zijn? 3 van zijn tips.
Groeien op een manier die bij je past
Groeien als ondernemer. Is ‘Groot, groter, grootst’ de enige manier? Nope. Er zijn meer manieren om te groeien als ondernemer.
In dit blog staan 5 alternatieven.
Doe minder om meer klanten te krijgen
Wanneer zelfstandigen / ondernemers niet bereiken wat ze willen met hun marketing en acquisitie, proberen ze meestal om nog méér te doen.
Doe juist minder! Gastblog met tips en voorbeelden van C.J. Hayden.
Wat kun je met crowdfunding?
Je hebt een goed idee als ondernemer, maar je hebt er geld voor nodig.
Hoe financier je je idee? Crowdfunding kan een manier zijn. Lees alle ins en outs daarover.
Wat te doen als je netwerkmoe bent
Netwerken.
Wat als je netwerkmoe bent maar toch graag je relaties wilt onderhouden? Omdat je uiteindelijk meer klanten wil?
Vertel niemand je droom - vooral je doelgroep niet
Ondernemen betekent: doelgroep en hun probleem bepalen, oplossing en resultaat in je aanbod verwerken, marketing en acquisitie doen.
In alle situaties? Nee. Niet in deze.
Laat niet je potentiële klant het werk doen
Vanaf nu meer klanten trekken, kan op een ontstellend eenvoudige manier.
In dit blog 4 tips om drempels tussen jou en je klant te verwijderen. Bad versus good UX.
Van conversatie naar klant in 4 stappen
Verkoopgesprekken kunnen moeilijk of intimiderend lijken, maar dat hoeven ze niet te zijn. Vier simpele stappen om conversaties te laten leiden tot betalende klanten. Gastblog.
Rampscenario's en wat je kunt doen als zzp'er
3 zaken die ervoor kunnen zorgen dat je als zelfstandig ondernemer / freelancer veel stress ervaart, en tips om daar een oplossing voor te vinden.
Conversie: een rekensom
Gastblogger Roeland Schweitzer rekent je voor hoeveel mensen je per nieuwsbrief moet benaderen als je er tien op je bijeenkomst wilt.
One size fits all? Zo werkt marketing niet
Welke acties zijn slim om in te zetten, als je jouw klanten wil bereiken?
4 bruikbare tips om de juiste marketingbenadering te gebruiken voor jouw klanten.
Gastblog van CJ Hayden, auteur en oprichter van Get Clients Now!
Wees dan maar gewoon die geldwolf
“Wil je dit gratis voor ons doen?”
Geld durven vragen voor je diensten. En dan ook nog een bedrag dat jouw dienst waard is. Man, man, man, wat kan je dat een hoop hoofdpijn bezorgen.
Val op tussen je vele collega's
Hoe onderscheid je je als zelfstandig ondernemer in een drukke markt? Hoe zorg je dat klanten aankloppen bij jou en niet (alleen) bij je leuke collega?
Bijvoorbeeld. Natuurlijk lever je kwaliteit. Maar dat is to-taal niet onderscheidend. Want dat roepen al je collega's ook. Een tip waarmee je je wél onderscheidt.
Hoe ik 10.000 boeken verkocht
Presentatietrainer Roeland Schweitzer verkocht 10.000 exemplaren van zijn eerste boek ‘Nooit meer verlegen’. 10.000! Dat is een bestseller. De meeste schrijvers komen niet verder dan 1000 of 1500.
In dit grappige gastblog lees je hoe hij dit voor elkaar kreeg.
Hoe gebruik je een call to action?
Met een call to action (oproep tot actie) kom je als zelfstandig ondernemer sneller aan klanten. Wat dit is en hoe dit werkt, staat in dit blog.
Hoe fantasy-auteur Femke haar focus ontdekte
Van focus was ik me als schrijver niet bewust. Na een gesprek met Miranda kwam daar verandering in. Dit is wat er gebeurde.
👉 Ontvang ook de eye-openers die niet op mijn site staan
Ik heb nog veel méér ZinVols met je te delen. Elke week in mijn MotivatieMails.